Az évtizedes hiány pótlása javítja a Balaton autós elérését

3

Elkezdik építeni az M7-es és a 710-es (a leendő M8) csomópontját, ha kész lesz, a tervek szerint jövő ősszel, az északi partra gyorsabban lehet eljutni.

Nyári hétvégéken dugók szoktak kialakulni Balatonaligánál, az M7-es és a 71-es csomópontjánál. Az északi part főútjának megépült ugyan 2008-ra egy rövidebb, 17 kilométeres elkerülője, amely Akarattyát, Kenesét és Fűzfőt tehermentesíti, de a 710-est nem kötötték be a sztrádába, így a forgalom előbb lemegy szinte a partig a 71-esre, majd keletre, azaz visszafelé fordul az eredetileg Főkajár, Füle, Polgárdi irányába haladó mellékútra, és csak onnan kanyarodik északra, hogy a Balaton keleti partjával párhuzamosan haladhasson az északi part települései felé.

közút útépítés M7 autópálya autóút M8 710 EU beszerzés NIF710/29, más szavakkal az északi parti főút és az északi parti vasútvonal találkozása

Kész a csornai elkerülő

0

A vállalt határidő előtt négy hónappal elkészült az M85-ös autóút csornai elkerülőjének második üteme. Az új útszakaszt Áder János köztársasági elnök, Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Gyopáros Alpár, Csorna és térsége országgyűlési képviselője és Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. vezérigazgatója adta át pénteken.

Csorna elkerülőútjának I. szakasza már 2015 ősze óta használatban van. Az első ütem átadásával az észak-déli átmenő forgalomtól mentesült a település. A második, záró ütem befejezésével már a Győr-Sopron irányú forgalom is elkerüli Csornát és Farádot is. A fejlesztés további eredménye, hogy biztonságosabban és gyorsabban lehet Budapestről eljutni Sopronba.

közút útépítés NIF NFM Magyar Közút autóút Sopron M85 Strabag

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek