Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megkezdődött az új, magyar IC-kocsik sorozatgyártása

4

A végleges dizájn eltér a prototípusétól, még idén elkészül két akadálymentes, kerékpárt is szállító vagon.

Régóta folynak az erőfeszítések a MÁV-Startnál egy korszerű vagonpark kialakítására az emelt szintű távolsági szolgáltatásokhoz, vagyis a hazai IC és a nemzetköti EC járatokhoz. A szolnoki járműjavítóban párhuzamosan újjítják föl a több mint két évtizede, Spanyolországból vásárolt CAF-kocsikat, és készítik az IC+ fantázianevű, saját fejlesztésű és gyártású kocsikat.

MÁV MÁV-Start vasút IC dizájn beszerzés
A másodosztályú sorozat-IC+-ok belső elrendezése a prototípuskocsikra fog hasonlítani, a dizájn viszont a CAF-okéra. - A Vonatösszeállítás képén az utóbbi

Eltüntetik a piros vonatokat a MÁV sínjeiről

1

vasút dizájn MÁV MÁV-Start Desiro Uzsgyi Talent

Búcsúzhatunk a piros Flirtöktől

2

vasút Stadler Flirt beszerzés dizájn MÁV MÁV-StartA Stadler piros motorvonatait kékre festik a MÁV-csoportnál. Ennél is fontosabb, hogy konnektorokat, sőt USB-csatlakozókat is kapnak.

Az elmúlt évtizedben több közbeszerzéssel vásárolt a MÁV illetve a MÁV-Start összesen 123 négyrészes Flirtöt. Akiknek fontos ez a kérdés, már az első hatvan jármű vásárlásakor kifogásolták, hogy pirosra festve érkeztek.

A MÁV-os sztenderdek szerint ugyanis a dízelmozdonyok és -motorvonatok kaptak olyasmi festést, amilyet a nagyközönség pirosnak dekódol (a vasutasok némelykor a vörös, más esetekben a narancs megjelöléshez ragaszkodnak).

vasút Stadler Flirt beszerzés dizájn MÁV MÁV-Start
Információonk szerint a pipacsok pirosak maradnak

Ha támadják, meg kell hosszabbítani Makóig!

2

Az első pillanattól tudni lehet, hogy a vásárhelyi vonatvillamos nem fér bele a keretbe.

Magyarország egyszerűen alkalmatlan arra, hogy a tervezett módon, vagyis tisztán EU-s pénzből hozza tető alá a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-traint. Talán ez a tanulság vonható le a projekt sok ismerőjével folytatott beszélgetésből.

És ami igazán döbbenetes, a - természetesen egytől egyig szigorúan név nélkül - megnyilatkozók mindegyike azt mondta, hogy már évek óta, tulajdonképpen a kezdetektől lehet tudni, hogy a két dél-alföldi megyei jogú várost villamosként feltáró, de a köztük lévő távot vonatként áthidalva megtevő vonatvillamos nem fér bele az EU-s követelményként jelentkező megtérülési keretekbe.

Gazdátlan

Csak eddig senki nem mondta ki ezt a tényt, talán azért mert a tram-trainnek nem volt igazi gazdája. A hódmezővásárhelyi önkormányzat kezdte szorgalmazni, úgy volt, hogy Szeged fogja üzemeltetni, de aztán ezt a feladatot a MÁV-Startra lőcsölték. Az meg még sosem üzemeltetett villamost, és amúgy is van elég baja. A járműveket is neki kellett megvennie, de a szükséges infrastrukturális fejlesztések megrendelője már a NIF. A teljes projekt a NIF és a MÁV gazdájánál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál persze összefut, de az uniós finanszírozásért Lázár János kancelláriaminiszter felel.

Lázár, aki Hódmezővásárhely polgármestere volt, most is a térség országgyűlési képviselője. Ezért mindenkit meglepett, hogy most ő állt a nyilvánosság elé a vasútvillamos temetőjeként. A politikus azt kéri a kormánytól, az aránytalanul megnövekedett költségek miatt ne vállaljon kötelezettséget a beruházás megvalósítására - írja az MTI.

villamos vasút Szeged vonatvillamos Hódmezővásárhely Lázár János politika Stadler Spanyolország MÁV-Start MÁV NFM
Ilyenünk nem lesz? - Fotó: Wikipedia

Bemutatjuk, milyen lesz az emeletes magyar vonat

3


vasút Stadler Kiss beszerzés MÁV MÁV-Start Homolya Róbert Dávid Ilona Csépke András Tuzson Bence

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek