Veszélyben a Debrecen és Románia közti sztráda EU-s pénze

1

Az eddigieknél alaposabb számításokkal kell igazolni az M35-ös déli és az M4-es legkeletibb szakaszának szükségességét és költségét, ha Magyarország azt akarja, hogy az Európai Unió finanszírozza az autópályák építését.

Összesen hatvan kérdésre vár választ az Európai Biztottság, mielőtt elfogadnák két, egymáshoz kapcsolódó hazai sztrádaszakasz uniós finanszírozását - írja a 24.hu. Brüsszel az M4-es Nagykereki, országhatár és Berettyóújfalu közötti részénél 27, az M35-ös innen kezdődő és majdnem Debrecenig (az új 481-es, a 4-esre rákötő főútig) tartó szakaszánál 33 pontban sorolta kifogásait.

közút Románia EU beszerzés szabálytalanság jog útépítés Közgép Itinera Duna Aszfalt A–Híd Hódút M4 M35 autópálya NIFAz autópálya hosszan töltésen halad majd

Épül a sztráda Észak-Erdély felé

0

A Közgép és olasz partnere, az Itinera megtámadta az M4-es autópálya határra vezető szakaszának közbeszerzését. Most azonban ellenük ítélt a hatóság, így épülhet az út.

Románia északi részeiből Debrecen és az M3-as irányába vezet a legrövidebb út Budapest és Nyugat-Európa felé. Szomszédunknál a tervezettnél lassabban és botrányokok között épülnek a sztádák, a dél-erdélyi sincs még kész, de a Magyarországhoz csatlakozó részek igen, így Aradot, Temesvárt az M43-as és M5-ös magyar pályákon keresztül már bekötötték az európai gyarsforgalmiút-hálózatba.

közút Románia beszerzés M4-es autópálya M35-ös autópálya Közgép Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő útépítésItt készül az M4 - illusztrációk: NIF

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek