Elmaradt a premier, mégsem működhet egyelőre villamosított vonalként az esztergomi!

0

Már előre eldicsekedtek vele, hogy az új menetrend bevezetésekor indul a 2-es vasútvonalon a villamos vontatás. Egy engedélyről azonban kiderült, hogy nincs meg.

Hétfőn hajnalban mégsem vihetett utasokat az első Flirt a budapesti Nyugati pályaudvar és Esztergom közötti vasútvonalon, ahogy ezt az új menetrendről szóló közleményében beharangozta a MÁV. Helyette egy dízelmozdony húzta szerelvény jött.

vasút MÁV beszerzés EU Esztergom Piliscsaba menetrend Flirt villamosítás
Fotó: Vörös Attila – iho.hu

Mivel az Újpesti vasúti híd és Piliscsaba között előrébb jár a 2-es évek óta tartó átépítése, azt tervezték, hogy eleinte mindössze egyetlen betétjáratpár fogja kihasználni a sínek fölé kifeszített vezetéket.

De végül ez az egyetlen Flirt-szerelvény sem jelent meg a vonalon a Nyugati és Piliscsaba között – számolt be a fiaskóról az iho.hu közlekedési portál.

vasút MÁV beszerzés EU Esztergom Piliscsaba menetrend Flirt villamosítás
A NIF térképe a vonalról

Úgy tudni, hogy egy engedély még hiányzik a villamosított vonal használatához, mégpedig a Telekom hozzájárulása, ugyanis a közszolgáltatók aláírására is szükség van. Az ok pedig az, hogy a vállalkozó (a Fonódó információi szerint az MVM egyik leányvállalata) nem épített meg egy közműkiváltást.

Frissítés 1.:

A MÁV gyorsan válaszolt is. A válasz megerősíti az eddigi híreket:

A MÁV-START fel volt készülve arra, hogy a 2110-2117-es vonatpárt FLIRT motorvonatból állítsa ki. Nem a vasúttársaságon múlott, hogy ez nem valósult meg. További kérdéseiddel kérjük, fordulj a NIF Zrt-hez.

Frissítés 2.:

Megjött hamar a NIF válasza is:

Az esztergomi vonalon a korlátozott villamos vasúti üzem beindításának egyik adminisztratív és műszaki feltétele a hírközlő hálózatok zavartatásának elfogadható mértékét igazoló hozzájáruló nyilatkozat beszerzése a hírközlési szolgáltatótól. Az elvárás teljesítésén a kivitelezést végző konzorcium dolgozik, a MÁV-START Zrt. a probléma elhárításáig dízel szerelvényt közlekedtet az érintett egy járatpárban. Partnereinkkel folyamatosan egyeztetünk, amint további információ áll rendelkezésre, tájékoztatást adunk.

vasút MÁV beszerzés EU Esztergom Piliscsaba menetrend Flirt villamosítás
Illusztráció: pixabay.com

 

Frissítés 3.:

A Telekom közleménye:

A közérdekű hírközlési hálózatokat ill. szolgáltatásokat (így a Magyar Telekom szolgáltatását) érintő infrastrukturális fejlesztések esetén a vonatkozó jogszabályok alapján a hírközlési szolgáltató előzetes hozzájárulása (is) szükséges. A jogszabály szerint a hírközlési hálózat környezetében új nyomvonalas építményeket (így pl. vasúti erősáramú vezetéket) elhelyezni kizárólag úgy lehet, hogy az a hírközlési hálózat, ill. szolgáltatás üzembiztonságát ne veszélyeztesse. Az ún. „közműegyeztetés” folyamatára a vonatkozó jogszabályok egyértelmű szabályokat, határidőket írnak elő, és a szolgáltatók, hálózattulajdonosok kölcsönös együttműködését is megkövetelik.

A Magyar Telekom a projekt felé korábban jelezte azokat a – jogszabályoknak megfelelő, a szolgáltatások üzembiztonságát garantáló – műszaki feltételeket, amelyek teljesülése esetén az új fejlesztéshez való hozzájárulását kész megadni.

A konkrét esetben a megvalósuló villamos vasút erősáramú felsővezeték-rendszere elektromágneses kölcsönhatás következtében érintheti a Telekom vezetékes szolgáltatásait, időleges vagy folyamatos zavart okozva a telefon-, internet- és tévészolgáltatásban. Ezért már évekkel ezelőtt tájékoztattuk a megfelelő szerveket a hozzájárulásunk részleteiről, feltételeiről annak érdekében, hogy a vasútvonal közvetlen közelében, jellemzően légvezetéken megvalósuló vezetékes szolgáltatásainkat a beruházás megvalósulása után is zavartalanul biztosíthassuk ügyfeleinknek.

Álláspontunk szerint a fentiek tükrében a Magyar Telekomot semmilyen felelősség nem terheli a felmerülő esetleges késedelemért. Ennek ellenére - az érintett vasútvonalon közlekedők érdekeit szem előtt tartva - a mai napon [hétfőn] soron kívül ideiglenes hozzájárulásunkat adtuk a Rákosrendező-Piliscsaba vonalszakasz felsővezetékének feszültség alá helyezéséhez, a végleges hozzájárulás műszaki feltételeinek ismételt megjelölésével.

Itt (mármint Szombathelyen) az új Flirt

2

Az újgenerációs Filrtök az utasok számára alapvetően ugyanazt nyújtják (attól eltekintve, hogy kétszer annyi bennük a vécé), mint a Stadler már jól bevált motorvonatai. A vezető azonban nagyobb biztonságban van a jármű megerősített orrában.

Bemutatták a GYSEV Zrt. újgenerációs Flirt motorvonatflottájának első járművét Szombathelyen. Az új, jelentős részben hazai gyártású Stadler villamos motorvonatok a hatósági engedélyeztetési eljárás után, várhatóan jövő év közepétől állhatnak forgalomba a vasúttársaság vonalhálózatán. A mostani beszerzésnek köszönhetően összesen 20 Flirt motorvonat lesz a GYSEV tulajdonában, a korszerű járművekkel a vasúttársaság a teljes regionális személyforgalmát kiszolgálja.

A GYSEV Zrt. 2013 és 2015 között két projekt keretében 10 Flirt motorvonatot szerzett be. Az új járművek a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd, Sopron-Győr valamint a Szombathely-Rajka vonalakon közlekednek. Ezek a motorvonatok eddig mintegy 6,5 millió kilométert tettek meg a GYSEV Zrt. vonalain.

vasút Stadler GYSEV Flirt beszerzés EU

Kész a GYSEV első Flirt 3-asa

0

Alig egy évvel a szállítói szerződés aláírását követően kigördült a Stadler lengyelországi gyárából a GYSEV első új generációs Flirt motorvonata.

vasút GYSEV Flirt Stadler Lengyelország beszerzés

A részben a szolnoki, részben a siedlcei gyárban készült harmadik generációs jármű megkezdte első útját Gdańsk (régi magyar nevén Dancka) városába, ahol a TRAKO elnevezésű vasúti szakkiállításon mutatkozik be először a nemzetközi szakmai közönségnek.

Két év múlva készül el Dunakeszin az első emeletes magyar vonat

1

Stadler Kiss MÁV MÁV-Start Dunakeszi Szolnok vasút beszerzés EU FlirtA MÁV-Start lehívott az áprilisban megkötött keretszerződésből tizenegy Kiss motorvonatot a Stadlertől.

Ilyen vonat kellene Révfülöpre, Tarjánba, Gyulára!

2

vasút villamosítás Stadler Flirt hibrid Olaszország beszerzésElkészült a Stadler első olyan motorvonata, amely villamosított és villamosítás nélküli pályákon egyaránt működőképes.

Bimodális, 3000 voltos egyenárammal és gázolajjal is üzemelő Flirtöt mutattak be a svájci Stadler bussnangi központjában. A nálunk is ismert típus továbbfejlesztett, Flirt3-as változatába egy külön modulként építették bele a dízelhajtást. A Stadler Facebook-oldala a kis, 18 tonnás tengelyterhelést emeli ki, ez fontos a mellékvonalakon.

vasút villamosítás Stadler Flirt hibrid Olaszország beszerzésFotók: Stadler

«
12
Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek