Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

2021-ben mehetünk vasútvillamossal Hódmezővásárhelyen (-re)

1

Megvan a kivitelező a Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvonal fejlesztésére. A tram-train működéséhez is szükséges korszerűsítést a Swietelsky végezheti el.

A Swietelsky Vasúttechnika Kft. alakítja ki a szegedi Rókus elágazás és a hódmezővásárhelyi Népkert között a két Csongrád megyei várost összekötő vasútvillamos 21,3 kilométer hosszú pályáját – írja a Magyar Építők.

vasút villamos Szeged Hódmezővásárhely tram-train vasútvillamos vonatvillamos beszerzés fejlesztés Swietelsky Stadler Strabag EU építés NIF
Az Open Street Map térképe a vasútvonalakról és a mai szegedi villamosokról 

A nettó 25,6 milliárd forintos beruházásban több kétvágányú szakasz épül meg, a nyíltvonali és állomási átmenő fővágányokat 80/100 kilométer per órás pályasebességre és 225 kilonewton tengelyterhelésre teszik alkalmassá.

A két csongrádi megyei jogú várost összekapcsoló, nálunk újfajta jármű a szakemberek nem hivatalos becslése szerint 2021-ben szállíthat először utasokat.

vasút villamos Szeged Hódmezővásárhely tram-train vasútvillamos vonatvillamos beszerzés fejlesztés Swietelsky Stadler Strabag EU építés NIF
Az 1-es villamos vége Szegeden. Innen csatlakozik majd a vasútra – Garai Szakács László (iho.hu) felvétele 

A beruházás négy része közül háromban már megvan a közbeszerzés nyertese: a járműveket a Stadler szállítja, az új vásárhelyi villamospályát, valamint a szegedi villámoshálózat és a nagyvasút összekötését Rókuson a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. végezheti. A szegedi járműtelep áll a leghátrább, ott még csak most várható a tender kiírása.

Villamos motorvonat az esztergomi vasúton

0

Az eredeti tervekhez képest négynapos késéssel vette használatba a 2-es vonal belső részének felsővezetékét az első menetrend szerinti elektromos meghajtású vonat.

Az esztergomi vasútvonal villamosítása során nem készült el egy közműkiváltás, így a Magyar Telekom nem járult hozzá a beruházás használatba vételéhez. Így nem tudott az eredetileg meghirdetett hétfőn, vagyis az új menetrend első hétköznapján elindulni a Flirt motorvonat a Nyugatiból Piliscsabáig közlekedő hajnali betétjáraton.

vasút beszerzés MÁV MÁV-Start EU Esztergom Piliscsaba menetrend Flirt Budapest villamosítás
Kadocsa Gyula Angyalföldön fotózta az elsőt

Az Északiba költözik a Közlekmúz

1

Az egykori Északi Járműjavító területén épülhet meg az új Közlekedési Múzeum! A Kormány szerdai döntése szerint Budapesten, Kőbányán, az 1-es és 28-as villamosvonalak találkozásánál épülhet meg az új Közlekedési Múzeum, a MÁV korábbi Északi Járműjavítójának dízelmozdony-javító csarnokát felhasználva, annak átépítésével és bővítésével.

Az előzetes tervek szerint mintegy 30 ezer négyzetméteres múzeumi épületkomplexummal a korábbi városligeti helyszínnél lényegesen nagyobb területen, a nagy járműveink kiállítására is igazán alkalmas, tágas csarnokokban valósulhat meg a Közlekedési Múzeum. Az összesen 7 hektáros területen helyet kaphat a rossz állapotú telephelyeinket felváltó új restaurációs és raktározási központ, dokumentumtár, szabadtéri kiállítás, továbbá akár a nosztalgiajáratok végállomása is.

múzeum magazin építészet örökség Vitézy Dávid Budapest MÁV Északi Járműjavító
Az Északi területén van elég hely

Elmaradt a premier, mégsem működhet egyelőre villamosított vonalként az esztergomi!

0

Már előre eldicsekedtek vele, hogy az új menetrend bevezetésekor indul a 2-es vasútvonalon a villamos vontatás. Egy engedélyről azonban kiderült, hogy nincs meg.

Hétfőn hajnalban mégsem vihetett utasokat az első Flirt a budapesti Nyugati pályaudvar és Esztergom közötti vasútvonalon, ahogy ezt az új menetrendről szóló közleményében beharangozta a MÁV. Helyette egy dízelmozdony húzta szerelvény jött.

vasút MÁV beszerzés EU Esztergom Piliscsaba menetrend Flirt villamosítás
Fotó: Vörös Attila - iho.hu

Sopron felé közelít az autóút

2

Az M85-ös Sopronig hiányzó nem egészen hatvan kilométeres szakasza négy szakaszban fog megépülni, így nyolc építőcég is dolgozik majd rajta.

A Közbeszerzési Hatóság adatbázisában megjelent a Sopron gyorsforgalmi elérhetőségét célzó közbeszerzés összefoglalója - írja a Magyar Építők. Az M85-ös autóút Csorna és Sopron között négy részben valósul meg összesen 57,5 kilométeren. Az M85-ös másik szakasza már korábban kiépült az M1-es autópálya és Csorna között.

A Csorna és a Fertőd-Endrédmajor csomópont között 20,05 kilométeren a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma tette a legjobb ajánlatot nettó 51,9 milliárd forintért. Itt az autóút két különszintű csomóponttal, hat felüljáróval, négy aluljáróval, egy vadátjáróval, 43,6 kilométernyi védőkerítéssel, 1,7 kilométer zajárnyékoló fallal és Babótnál egy dupla pihenőhellyel készül el.

útépítés közút Sopron Strabag autóút Swietelsky EuroAszfalt Betonútépítő Dömper Subterra

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek