Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Készülnek a metróhosszábbítási tervek Prágában

1

A közlekedési vállalat megvalósíthatósági tanulmányt rendelt egy új vonalról és három vonalhosszabbításról.

Bár nemrég azt írtam a villamosok ürügyén, hogy Prága annyival mindenképpen jobbnak tűnik közlekedési szempontból Budapestnél, hogy folyamatosan tervezik, fejlesztik a hálózatot, azért nem szabad azt hinni, hogy ott mindig minden úgy alakul (és főleg akkor), ahogy korábban elhatározzák.

Prága gyorsvasút metró Csehország
Archív kép az A vonalról. Azóta tovább jár már, és mindkét végén újabb hosszabbítás készül

Folyamatos villamosfejlesztés Prágában

0

Öt év alatt három vonalat hosszabbítanak meg, 2030-ig pedig további tucatnál is több villamosfejlesztést terveznek a cseh fővárosban.

Ha Prágáról esik szó, persze hogy Budapesttel hasonlítjuk össze az onnan keltezett híreket. Nos, ha a nemrég elhatározott prágai villamosfejlesztések térképére vetünk egy pillantást, talán arra gondolunk elsőre, hogy ezek egyike sincs olyan jelentős, mint a budai fonódó rendszer létrehozása, hiszen jobbára külvárosi, pármegállós hosszabbításokat látunk, bár a város délkeleti részén azért komoly hálózatfejlesztést terveznek.

De hiszen ez éppen azért van, mer Prágában soha sem szaggatták úgy szét a hálózatot, mint Budapesten! Nem iktatták ki például a metróval párhuzamosnak tekinthető vonalakat, így a belvárost sűrűn hálózzák be a sínek, nem nagyon van olyan jelentős, pótolnivaló kapcsolat, mint Észak- és Közép-Buda között volt, vagy van most is a Lehel és a Deák tér között.

Csehország Prága villamos fejlesztés beszerzés
Az akkor új barrandovi végállomás 2005-ben

Már a szlovákoknak is van alacsonypadlós Bz-jük

0

Északi szomszédunknál munkába állt az öregecske motorvonatok korszerűsítésével és akadálymentesítésével előállított első mellékvonali Hangya. A cseheknek már régóta van ilyenjük, a magyarok viszont már nem is álmodnak hasonló járműről.

A nálunk Bz-ként ismert csehszlovák kéttengelyes motorkocsikból és a hozzájuk való mellékkocsikból szülőhazájukon kívül Magyarország vásárolt, így a 20. század végén három ország meghatározó mellékvonali járművei voltak ezek.

Amikor nemrég kiderült, hogy a MÁV már nem túl sokáig számít rajtuk egy részletes posztot áldoztunk a Buzenykáknak, beszámolva a korszerűsítési kísérletekről is.

vasút Szlovákia Csehország MÁV MÁV-Start Bz Csehszlovákia Zólyom
Fotók: ŽSSK

Megszületett a MÁV-járművek új arculata

2

vasút MÁV MÁV-Start dizájn Csehország Desiro Flirt Stadler Traxx Uzsgyi

Nem egyszeri döntéssel, hanem fokozatosan, szervesen alakult, alakul ki a szemünk előtt a MÁV-Start többé-kevésbé egységes (de két vonulatra osztható) flottaszíne, bár hivatalosan nem jelentették be a megszületését.

Búcsúzhatunk a Bz-ktől

3

vasút Bz MÁV MÁV-Start dizájn Szlovákia Csehország Csehszlovákia

A MÁV-nál úgy számolnak, tíz év múlva már nem járnak a csehszlovák motorvonatok. Azért addig még klíma kerül beléjük.

«
12
Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek