Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem indulhat a metrófelújítás

1

A pesszimisták szerint idén már nem lesz semmilyen metrófelújítás, ugyanis jelenleg nem fut semmilyen tender sem a 3-as metró rekonstrukciójára, miután az egyetlen aktuálist visszavonta a BKV.

A BKV visszavonta az észak-déli metró Kőbánya-Kispest és Népliget közötti szakasza, valamint a Kőér utcai járműtelep újjáépítésére kiírt közbeszerzését – írja a 24.hu. A VEKE Facebook-oldalán arra is felhívja a figyelmet, hogy valójában még le se járt a tender (meghosszabbított) határideje.

A közlés nem árulja el a visszavonás okát. Eddig minden 3-as metrós tendert visszavontak, a korábbiakat azért, mert az ajánlattevők valamennyien túl drágán vállalták volna a munkákat.

Most azonban más a hivatalos magyarázat: Radnai Tibor, a felújítás projektfelelőse az Indexnek azt állította, hogy a tenderkiírás után módosult egy jogszabály, ami több uniós közbeszerzésről szóló kormányrendeletet módosított.

Az indoklás furcsa, hiszen a jogszabályokat nem visszamenőleges hatállyal szokták módósítani, azaz a változás előtt kiírt tenderek szépen lefuthatnak a korábbi szabályokkal.

Radnai másik állítását maga a portál sem veszi készpénznek. A projektfelelős szerint ugyanis a visszavonás nem késlelteti a metrófelújítást. Valójában azonban legutóbb május-júniusi munkakezdésről beszéltek, most pedig a legeslegderülátobb számítás is júliusi szerződéskötést feltételez, vagyis ősz előtt nem indulhatnak meg a munkagépek.

Ha azonban bármilyen további probléma adódik, könnyen 2018-ra csúszhat a felújítás elkezdése.

Budapest metró 3-as metró gyorsvasút BKV felújítás beszerzés

De mivel akar közlekedni, amikor nem jár majd a metró?

0

Korábbi hasznos hagyományához nyúl vissza a BKK, amikor az utasok véleményére is kíváncsi, hogyan oldják majd meg a 3-as metró pótlását a felújítás idejére.

Az ország legforgalmasabb vasútvonalaként emlegetett észak-déli budapesti gyorsvasút felújítása körüli hercehurca tragikomikus, még most sem lehet tudni, hogy pontosan mikor esnek neki az elhasználódott pályának, állomásoknak, és azt sem, hogy ki végzi el a beruházást pontosan mennyiért.

A BKK tehát egyelőre dátum nélkül, "2017 nyarától" tervezi a kieső metró pótlását. Valamiért főütemekről és alszakaszokról beszélnek, de mi egyszerűbben tekintjük át a munkák szakaszolását:

  1. Kőbánya-Kispest - Nagyvárad tér között zárva a metró, Újpesttől a Nagyvárad térig jár.
  2. Kőbánya-Kispest - Nagyvárad tér és ezzel egyidejűleg Újpest-Központ és Lehet tér között nincs forgalom, csak a Nagyvárad és a Lehel tér között közlekedik.
  3. A Nagyvárad és a Lehel tér között pótlás, a szerelvények egyrészt északon, Újpesttől a Lehel térig, másrészt délen, a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között szállítják az utasokat.
  4. A Deák tér és az Árpád híd között marad ki a szolgáltatás, a vonatok egyrészt északon, Újpesttől az Árpád hídig, másrészt délen, a Deák tér és Kőbánya-Kispest között mennek.Budapest gyorsvasút metró 3-as metró BKK HÉV közút busz

Még ronda, de már nem életveszélyes a Kőki

0

Csak nyáron kezdődhet a metrófelújítás

0

A városháza korrigálta korábbi amatőr hibáját, most már a budapesti 3-as metró felújításánál kiviteli tervekre írták ki a tendereket. Így "valós vagy vélt árfelhajtó kockázatokat nem árazhatnak be az ajánlattevők, mint az engedélyezési terveknél" - mondta Tarlós István a TV2 Mokka című műsorában csütörtökön. Várhatóan májusban-júniusban megkezdődhet a felújítás - ígérte a főpolgármester.

12345
»
Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek