Három-hat metrómegállóban lehet ferdekabin

0

A Nyugatinál, a Kálvin téren, a Ferenciek terén biztosan, a Klinikáknál, a Corvin-negyednél és az Arany János utcánál talán olyan megoldást alkalmaznak az akadálymentesítésre, amelynél nem kell új aknákat fúrni drágán.

Szép lassan kezd kibontakozni, hogy hogy lesz használható a fővárosi észak-déli metró valamennyi állomása a mozgáskorlátozottak számára. A Fonódó is többször megírta már, hogy eredetileg azt tervezték, a vonal teljes rekonstrukciója során csak egyes állomásokat akadálymentesítenek, mondván, nincs többre pénz.

A mozgáskorlátozottak szervezetei és az ellenzéki pártok azonban kiharcolták, hogy fokozatosan az összes állomás felkerüljön a listára.

Caption

A világban csak néhány helyen alkalmazott módszer szerint egy ferde pályán mozgó kabin viheti a kerekesszékeseket. Ennek a megoldásnak előnye, hogy a mozgólépcsők már meglévő aknájába építhető be utólag, és így nem kell új aknákat mélyíteni a lifteknek.

A főpolgármester az eheti Budapestinfón is napirendre vette a témát. „A 3-as metró akadálymentesítésével, a ferdekabinos megoldással kapcsolatban eddig 31 európai gyártó képviseletét keresték meg műszaki leírás és árajánlat érdekében, érdemben hat jelentkezett be – mondta Tarlós István. Hozzátette: a ferdekabinos megoldás megvalósítható a Kálvin téren, a Ferenciek terén és a Nyugati pályaudvarnál, a Klinikák állomásnál »erősen valószínűsíthető«, a Corvin-negyed és az Arany János utca megállóknál pedig még geodéziai beméréseket végeznek. A főpolgármester hangsúlyozta: célszerűbb ezt a megoldást választani a nehézkesebben megoldható, jelentősebb kockázatnak számító és jóval drágább liftekkel szemben. Kifejtette, hogy ... a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége nem ellenzi a ferdekabinos megoldást.” – írja a városháza közleménye.

Tarlós „beszámolt arról, hogy a 3-as metró déli szakasza állomásai felújítására kiírt tenderen március 6-án járt le a jelentkezési határidő, az eredményről részletes tájékoztatást fognak adni, amint a döntés megszületik. A középső szakasz állomásainak felújítására vonatkozó tenderen a jelentkezési határidőt április 16-ig hosszabbították meg, elsősorban azért, mert az akadálymentesítésről szóló megállapodás még nem született meg.”

Megszűnik a metró alatti aluljáró a Forgách utcánál

0

A 3-as metró rekonstrukciója után már nem lehet átmenni a sínek alatt a Forgách utcai megállónál. A Gyöngyösi utcánál viszont megmarad a hasonló lehetőség.

A BKV megerősítette a Fonódónak, amit az építkezésre bekukkantva látni is lehet, a fővárosi kék metró északi szakaszának felújításakor a Forgách utcai megállónál elzárják azt az aluljárót, amely a metrópálya alatt vezetett át. Az újra megnyíló állomásnál tehát majd nem lehet átmenni (részben mozgólépcső segítségével) a Váci út egyik oldaláról a másikra, ehhez a felszíni gyalogátkelők valamelyikét kell majd igénybe venni.

Persze korábban sem az volt az aluljáró fő funkciója, hogy a széles út egyik oldaláról a másikra vigyen, hiszen erre egyszerűbb, lépcsőzésmentes megoldás volt eddig is a zebra, és persze nem is az, hogy az egyik peronról induló, és a másikra tartó gyalogosokat átvezesse, mert kevesen vannak ilyenek, hanem az, hogy aki a Váci út egyik oldaláról a másik oldalon lévő peronra igyekszik (vagy fordítva), az megtehesse ezt lámpára várás és a Váci út keresztezése nélkül.

A változtatás okát nem igazán sikerült megtudni a BKV-tól, azt írják, hogy "az M3-as metróvonal infrastruktúra-rekonstrukciója keretében folyamatban van a metrómegálló mindkét menetirányú oldalán két-két felvonó beépítése, az akadálymentes gyalogos kapcsolat biztosítása érdekében pedig felszíni gyalogátkelő létesül."

Viszont az aluljáró nem akadálymentességi kérdés, hiszen nem volt akadálymentes.

Budapest BKV metró 3-as metró gyorsvasút közút felöljáró zebra gyalogosAndó Gergely képei

Már nem gyűjtik az aláírást a metró-akadálymentesítésre

0

Lényegében eldőlt, hogy a főváros 3-as metróját a mozgásukban korlátozottak számára is használhatóvá teszik, ezért az ellenzéki pártok befejezik az aláírásgyűjtést arra a népszavazásra, amely ezt célozta volna.

A politikusok természetesen merőben másképp ítélik meg a történteket. Az ellenzéki pártok képviselői az aláírásgyűjtés felfüggesztésekor azt mondták, hogy sikeres volt a fellépésük, hiszen fokozatosan egyre több állomás akadálymentesítését oldják meg, így a népszavazás célja teljesült, magára az aktusra nincs szükség.

metró Budapest politika Tarlós István 3-as metró akadálymentesítés gyorsvasút M3 felújításTalán mégis teljesen akadálymentes lesz a 3-as metró

Kiírták a tendereket a 3-as metró felújításának maradékára is

0

A középső és a déli szakasz összesen tizennégy állomására két közbeszerzésben lehet jelentkezni. Az északi szakasz és a pálya már idén elkészülhet, bár az utasok csak jövőre vehetik igénybe.

A budapesti 3-as metró felújítása ősszel indult. Egyrészt az északi szakasz hat állomásának (a két újpesti, a Gyöngyösi és a Forgách utcai, Árpád híd és Dózsa György út) másrészt a teljes vonal állomások közötti pályáinak rekonstrukciója zajlik.

Tarlós István főpolgármester nemrég arról számolt be, hogy várhatóan 2018. decemberében kezdődhet el a szakasz felújított alagútjának és állomásainak műszaki átadás-átvételi eljárása. A vonal északi szakaszán az egyik oldali vágányokat és az áramvezető sínt elbontják, a másik oldali vágányon zajlanak az építkezéssel összefüggő szállítások. Elvégezték az alagúttisztítási, mosási munkákat, valamint folyamatban vannak a próbaszigetelés-javítások és kiértékelésük. Bontják a régi tűzjelző rendszert is.

metró gyorsvasút M3 Budapest Tarlós István beszerzés EU BKV 3-as metró felújítás akadálymentesítésMetrópótló a kiskörúton

A metrópótló buszok nem érnek ide a metrópótlás elejére

0

A BKV eleve úgy tervezte, hogy a 30 új "Ikarus Egyedi" csuklóst csak a pótlás második felében veszik igénybe.

«
12345
Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek